BuzzFeed News: Росія підтримує групу мас-медіа у Східній Європі

BuzzFeed NewsBuzzFeed News

Матеріали, які потрапили до журналістів BuzzFeed News, дають уявлення про внутрішнє функціонування пропагандистської машини Кремля.

Читайте також: «Італійський міністр закликає скасувати покарання за пропаганду фашизму»

«Росія дуже приховано підтримує групу зовні незалежних інформаційних сервісів у Східній Європі, — пише BuzzFeed News. — Ця допомога дозволяє Кремлю формувати такі інформаційну політику в цих ЗМІ, яка йому найкраще пасує».

На даний момент країни Балтії є основним фронтом зіткнень між Росією та Заходом. Саме там триває боротьба не стільки за землі та багатства, скільки за душі. Російські державні ЗМІ, завдяки мережі таємних фірм, повільно розширюють свою систему інтернет-порталів в Латвії, Литві та Естонії.

Як працює схема, якою користуються росіяни? Інформаційні портали представляють як незалежні мас-медіа, але насправді редакційна політика там диктується  безпосередньо Москвою.

Рауль Ребане, відомий в Естонії експерт зі стратегічної комунікації, каже, що така активність є «системною інформаційною діяльністю на іноземній території. Іншими словами — це інформаційна війна». Він додав, що російські пропагандистські мережі в країнах Балтії діють протягом багатьох років, але останнім часом вони ще більше активізувалися.

У країнах Балтії виразно стикаються російські та західні інтереси. З одного боку, це країни, що належать до Європейського Союзу, з іншого — там мешкає значна російська меншість. Не виключено, що на цих теренах Кремль планує застосувати кримський сценарій. Як відомо, цей український регіон був окупований під приводом «захисту російськомовних громадян».

На початку жовтня 2014 року Алєксандр Корнілов — член Координаційної ради російських співвітчизників в Естонії — організації, яка офіційно займається правами меншин, наприклад, освітою російською мовою, але естонськими спецслужбами вважається інструментом зовнішньої політики Кремля, ​​дав інтерв’ю литовському інформаційному порталу Delfi.lt. У розмові він торкнувся запуску трьох нових веб-порталів у країнах Балтії. Усі вони мають загальну назву Baltnews.

Sputnik

Sputnik

Корнілов запевнив, це незалежні портали не займаються політикою, а є, в основному, розважальними. «Концепція — нормальний, розважальний, неполітичний портал», — стверджує він.

Проте реальність зовсім інша. Фактично ці сайти фінансуються і керуються з Москви одним із найбільших російських державних медіа-агентств.

Читайте також: «У Чехії створили підрозділ по боротьбі з російською пропагандою»

Корнілов через Skype розмовляв, серед інших, зі співробітником Russia Today, яка керує агентствами Sputnik та РІА «Новості».

Усі три сайти виглядають однаково, виникли одночасно та публікують подібні матеріали у той же самий час. Місцеві служби безпеки всіх трьох країн вважають ці веб-сайти частиною однієї інформаційної операції.

Фінансові звіти Baltnews.lv показують річний оборот в 100 тис. євро, але сайт не показує жодної реклами та не має платних підписок. Головний редактор Андрєйс Яковлєвс відмовився від коментарів, заявивши, що фінанси є їхньою внутрішньою справою. Він додав, що існує угода про обмін інформацією з РІА «Новості», але вона не базується на фінансовій вигоді, і ніхто ніколи не змушував його писати конкретні речі.

Проте латвійська контррозвідка і служба внутрішньої безпеки, відома під абревіатурою DP, заявили, що за їхніми даними, Baltnews.lv фінансувався з Росії через компанії з третіх країн.

Тим часом в Литві спецслужба цієї країни VSD назвала Baltnews.lt і Sputnik каналами, через які Росії поширює прокремлівські новини.

Рауль Ребане

Рауль Ребане

«Їхня мета полягає в тому, щоб розширити російський вплив в інформаційному просторі Литви, заохочувати антизахідні настрої та громадську думку, сприятливу для Кремля», — пише VSD у своєму останньому щорічному звіті.

У доповіді говориться, що в 2017 році, на прохання Росії, Baltnews і Sputnik почали публікувати більше статей про стан польської громади в Литві.

Читайте також: «Канада створює центр для боротьби з російською пропагандою»

«Вони намагаються викликати етнічне протистояння і загострити відносин між Литвою і Польщею. Автори публікацій переконують читачів, що Литва нібито дискримінує місцеву польську громаду та створюють враження, що Польща не відмовляється від територіальних претензій щодо своїх сусідів», — йдеться у звіті.

 

Be the first to comment on "BuzzFeed News: Росія підтримує групу мас-медіа у Східній Європі"

Leave a comment

Your email address will not be published.

*



*